LIVE: Siaran Langsung BWF Thomas Dan Uber Cup 2022 Live Indonesia, Malaysia, Thailand, Japan, China

LIVE: Siaran Langsung BWF Thomas Dan Uber Cup 2022 Live Indonesia, Malaysia, Thailand, Japan, China

Siaran Langsung Perlawanan Akhir Badminton Thomas Cup dan Uber 2022 – Tonton Indian Shuttlers Beraksi – Jadual Dan Keputusan.

Cara Menonton siaran langsung Uber Cup 2022?

BWF sedang Menyiarkan Uber cup 2022 Live di Youtube. Tetapi Anda tidak boleh Menontonnya dari Indonesia, Malaysia, Thailand. Kerana BWF telah menjual hak penyiaran kepada negara-negara ini.
Anda Boleh Menonton Uber Cup 2022 Secara Langsung daripada Pautan (Uber Cup 2022).
Menggunakan VPN, anda juga boleh menonton Uber Cup secara langsung di Youtube.

Cara Menonton siaran langsung Thomas Cup 2022?

BWF sedang Menyiarkan Thomas Cup 2022 Live di Youtube. Tetapi Anda tidak boleh Menontonnya dari Indonesia, Malaysia, Thailand. Kerana BWF telah menjual hak penyiaran kepada negara-negara ini.
Anda Boleh Menonton Thomas Cup 2022 Secara Langsung daripada Pautan (Thomas Cup 2022).
Menggunakan VPN, anda juga boleh menonton Thomas Cup secara langsung di Youtube.

Thomas & Uber Cup 13 Mei 2022 Jadual dan Masa Mula

12:00 PM (UTC +7) Uber Cup : THAILAND vs CHINA

12:00 PM (UTC +7) Uber Cup : JAPAN vs KOREA

18:00 PM (UTC +7) Thomas Cup : INDIA vs DENMARK

18:00 PM (UTC +7) Thomas Cup : INDONESIA vs Japn

Thomas & Uber Cup 13/05/2022
Thomas & Uber Cup 13/05/2022

Thomas Dan Uber Cup 2022 Live

Pasukan badminton lelaki dan wanita India memulakan kempen BWF Thomas & Uber Cup Akhir 2022 masing-masing pada 8 Mei di Bangkok, Thailand. Kedua-dua acara itu disiarkan secara langsung di TV. Peminat juga boleh menstrim perlawanan dalam talian. Teruskan membaca untuk perlawanan, keputusan, skuad dan butiran siaran.

Pemain bulu tangkis India mengambil beberapa nama terbesar dalam dunia badminton untuk acara berpasukan yang berprestij. Edisi ke-31 Thomas Cup dan edisi ke-28 Uber Cup bermula pada 8 Mei dan akan berakhir pada 17 Mei. Semua perlawanan sedang berlangsung di Impact Arena, Nonthaburi di Thailand.

16 pasukan masing-masing bertanding di Pusingan Akhir Thomas Cup Dan Uber 2022. Indonesia dan China masing-masing merupakan juara bertahan Thomas Cup dan Uber Cup. Indonesia adalah pasukan paling berjaya dalam Thomas Cup dengan 14 gelaran, manakala China adalah pasukan paling berjaya dalam Uber Cup dengan 15 gelaran.

Thomas & Uber Cup 2022 Live

Lakshya Sen dan PV Sindhu akan mengetuai cabaran India dalam Pusingan Akhir Thomas & Uber Cup 2022. Pada edisi sebelumnya (Aarhus 2020), lelaki India menduduki tempat kelima selepas kalah, manakala wanita menduduki tempat kelapan.

Ketahui butiran penstriman langsung tentang kejohanan Thomas Cup 2022 yang sedang berlangsung, yang menampilkan pertembungan India vs Malaysia di Suku Akhir pada Khamis.

India sudah bersedia untuk menentang Malaysia pada suku akhir suku akhir Thomas Cup 2022 yang sedang berlangsung, yang dijadualkan berlangsung di Impact Arena di Bangkok, Thailand pada Khamis. India menuju ke pertembungan selepas tewas kepada Chinese Taipei dengan 3-2 dalam pertembungan Kumpulan C pada hari Rabu. Sebaliknya, Malaysia berdepan India di belakang kemenangan 3-2 ke atas Jepun dalam pertemuan Kumpulan D pada Rabu.

Semasa saingan Kumpulan C, Chou Tien Chen dari Taipei China memperoleh kemenangan 21-19, 13-21, dan 21-17 ke atas bintang badminton India Lakshya Sen. Beregu lelaki Satwiksairaj Rankireddy dan Chirag Shetty berdepan 11-21, Tewas 19-21 menentang Lee Yang dan Wang Chi-Lin. Bintang veteran Kidambi Srikanth memperoleh kemenangan 21-19, 21-16 ke atas Wang Tzu Wei. Sementara rembatan berganda lelaki kedua M R Arjun dan Dhruv Kapila turut tewas kepada Lu Ching Yao dan Yandg Po Han, HS Prannoy meraih kemenangan 21-18, 17-21, dan 21-18 ke atas Lu Chia Hung.

Sementara itu, pemain Malaysia Lee Zii Jia menewaskan Kento Momota dengan 21-17, 21-8 dalam perlawanan perseorangan lelaki, sebelum Goh Sze Fei dan Nur Izzuddin menewaskan Takoro Hoki dan Yugo Kobayashi dengan 21-19, 21-16. Jepun memenangi pertembungan perseorangan lelaki antara Kanta Tsuneyama dan Liew Daren dengan 21-16, 22-20, manakala Malaysia memenangi satu lagi pertemuan beregu lelaki selepas Aaron Chia dan Teo EE Yi menang 22-20, 21-17 ke atas Akira Koga dan Yuta Watanabe. Sementara itu, dalam perlawanan terakhir mereka, Kento Nishimoto dari Jepun menewaskan Leong Jun Hao dengan 21-6, 19-21, dan 21-15.

Malaysia mempamerkan aksi cemerlang untuk menewaskan Jepun 3-2 dan mengesahkan tempat mereka sebagai juara kumpulan pada Thomas Cup 2022, meletakkan mereka dalam pertembungan suku akhir yang lazat menentang India.

Ia merupakan persembahan yang membuktikan keupayaan pemain kebangsaan untuk menewaskan sesiapa sahaja pada hari mereka, dan seharusnya memberi mereka keyakinan yang tinggi untuk ke peringkat kalah mati.

Terdapat beberapa perubahan pada barisan pemain, terutamanya Goh Sze Fei-Nur Izzuddin beraksi sebagai beregu lelaki pertama, manakala Aaron Chia digandingkan dengan Teo Ee Yi.

Perlawanan pertama mempertandingkan Lee Zii Jia dalam prestasi terbaik menentang lawan yang dikenali di Kento Momota.

Dia menyertai pertemuan ini mencari kemenangan berturut-turut menentang pemain nombor dua dunia itu, setelah menewaskan Jepun di Terbuka Seluruh England pada Mac.

Keyakinan pemain Malaysia itu dilihat dari awal ketika dia menentukan permainan menentang Momota, mencampurkan pelbagai kombinasi termasuk pukulan jaring berpusing, separuh smesy dan pembunuhan salibnya yang terkenal.

Pemain Malaysia itu mendahului 20-13 pada perlawanan pertama, tetapi Momota berjaya melakukan kebangkitan mini sebelum Lee akhirnya menutup kedudukan 21-17.

Jika Momota lemah pada perlawanan pembukaan, dia lebih teruk pada perlawanan kedua, membolehkan Lee mendahului 11-0.

Momota kelihatan terpinga-pinga dan terkandas pada banyak kesempatan apabila Lee ditinggalkan untuk akhirnya menamatkan penderitaannya selepas 46 minit.

Mengulas mengenai cabutan itu, pengarah prestasi tinggi Persatuan Badminton Malaysia Dr Tim Jones berkata mereka tidak akan mengambil mudah India kerana mereka mempunyai barisan yang cukup menggerunkan tahun ini. “Maksud saya untuk berlaku adil, kami berasa cukup yakin selepas menentang Jepun, dan kami cukup gembira bertemu sesiapa pun pada ketika ini, jadi bawa ke peringkat suku akhir,” katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas sesi undian peringkat kalah mati.

Tim juga gembira melihat kemenangan Malaysia menentang juara 2014 Jepun, terutamanya persembahan mantap Lee Zii Jia menentang Kento Momota yang dipercayainya akan meningkatkan keyakinannya dalam aksi lapan terakhir menentang India. Sementara itu, Zii Jia percaya perlawanan dalam lapan terakhir akan dipertandingkan secara sama rata memandangkan beberapa pemain terkemuka seperti Momota dan Anthony Sinisuka Ginting dari Indonesia mengalami masalah ketika ini.

Business Sports